• Integratie onderwijs en werving

    Campagne

    coming soon Lees meer...
  • Het verhaal van de Nederlandse Jazz

    Campagne

    Jazz is springlevend erfgoed! Tradities worden continu overgedragen van oudere op jongere generaties. Met dit gegeven voor ogen legt het Nederlands Jazz Archief de veelbewogen levensverhalen van bekende jazzmuzikanten vast. Lees meer...
    1/5
  • Tv-kijkers verbeelden hun puberteit

    Campagne

    Hoe ervaren kijkers hun puberteit? En hoe verbeelden zij hun ervaringen? De leukste bijdragen kwamen op TV. Lees meer...
    1/12
  • Creatief met energie

    Campagne

    Studentenhuizen strijden om de titel 'Het Duurzaamste Studentenhuis' door energie-besparende acties op een originele manier uit te voeren. Lees meer...
    1/9
  • Volledig door vrijwilligers

    Campagne

    Bijzondere weetjes en ambassadeurs tonen wat nog niet iedereen weet: Wikipedia, volledig door vrijwilligers. Lees meer...
    1/6

Duurzaamste studentenhuis

Het Duurzaamste Studentenhuis is een competitie tussen verschillende studentenhuizen en richt zich op het verminderen van energieverbruik. Deze competitie is een initiatief van Upact, een organisatie die zich inzet voor duurzame vrede. Upact probeert door middel van innovatieve projecten (met name) jongeren aan te sporen een bijdrage te leveren aan een eerlijkere wereld.

De competitie wordt gevoerd op de door ons ontworpen website, waar de studentenhuizen kunnen kiezen uit verschillende energiebesparende acties. Het huis dat de acties op de meest originele manier uitvoert en zodoende de meeste punten vergaart, wint de wedstrijd. De website vormt een platform dat inspeelt op het mediagebruik van jongeren, een plek waar informeren en participeren samenkomen.