• Integratie onderwijs en werving

    Campagne

    coming soon Lees meer...
  • Het verhaal van de Nederlandse Jazz

    Campagne

    Jazz is springlevend erfgoed! Tradities worden continu overgedragen van oudere op jongere generaties. Met dit gegeven voor ogen legt het Nederlands Jazz Archief de veelbewogen levensverhalen van bekende jazzmuzikanten vast. Lees meer...
    1/5
  • Tv-kijkers verbeelden hun puberteit

    Campagne

    Hoe ervaren kijkers hun puberteit? En hoe verbeelden zij hun ervaringen? De leukste bijdragen kwamen op TV. Lees meer...
    1/12
  • Creatief met energie

    Campagne

    Studentenhuizen strijden om de titel 'Het Duurzaamste Studentenhuis' door energie-besparende acties op een originele manier uit te voeren. Lees meer...
    1/9
  • Volledig door vrijwilligers

    Campagne

    Bijzondere weetjes en ambassadeurs tonen wat nog niet iedereen weet: Wikipedia, volledig door vrijwilligers. Lees meer...
    1/6

Jazzhelden

Jazz is springlevend erfgoed! Tradities worden continu overgedragen van oudere op jongere generaties. Met dit gegeven voor ogen legt het Nederlands Jazz Archief de veelbewogen levensverhalen van bekende jazzmuzikanten vast. Vanaf hun jeugdige muzikale ontwikkeling tot de meest recente optredens. Maar ook de samenwerkingen met collega’s, hoogte- en dieptepunten, twijfels en gloriemomenten komen ter sprake.

Op dit moment zijn er 67 videoportretten van o.a. saxofonist Benjamin Herman, wereldster Hans Dulfer en meesterdrummer Han Bennink op de site te vinden. Elk jazzportret is aangevuld met een biografie, een discografie, krantenknipsels en foto’s waardoor een zo compleet mogelijk beeld over elke muzikant is gevormd. Daarnaast geven andere musici aanbevelingen over elkaar. Alle bezoekers aan deze website worden van harte uitgenodigd hier ook aan bij te dragen.

Robert Gillesse van Digitaal Erfgoed Nederland noemt het initiatief van het Jazzarchief uniek voor Nederland:

“Jazzhelden.nl beoogt op innovatieve en hedendaagse manier een gezicht geven aan de geschiedenis van de Nederlandse jazz. Het koppelen van de fraai gefilmde jazzportretten – de kern van de website – aan biografieën, discografieën en foto’s van de desbetreffende artiesten maakt dat de gebruiker op eenvoudige en intuïtieve manier door de veelheid van informatie kan navigeren.

EXPERTISE
M.V. begeleide NJA bij de conceptontwikkeling van Jazzhelden, visualisaties voor financieringsaanvragen, redactionele structuur en interactie ontwerp van het online platform, visuele identiteit Jazzhelden.

Op dit moment bereiden we de campagne + community rond Jazzhelden voor. We interviewden o.a. Hans Dulfer en Njtam Rosie over de mogelijkheden en betekenis van Jazzhelden voor nieuwe generaties jazzmusici. Met de campagne betrekken we de gehele jazzsector; musici, podia, journalisten en liefhebbers om Jazzhelden verder uit te breiden. Na de zomer gaan we van start.