• Case dienstinnovatie

    Service Design

    Op welke wijze moderniseert de bibliotheek? Studenten ontwerpen een app waarbij de collectie van de bibliotheek op innovatieve wijze wordt ontsloten. Lees meer...
    Met dichttweets reageren op nieuws. Concept van Florian Verhagen. Lees korte verhalen terwijl je wacht, op de trein bijvoorbeeld. Concept van Marissa van Roon. Broodje aap verhalen van de stad checken en verzamelen. Concept van Britt Hoogenboom
    1/4
  • Workshop Design Research

    Service Design

    Studenten ontwerpen een tool die 65-plussers een plek geeft in de moderne samenleving. Lees meer...
  • Module Shadowing

    Service Design

    Bij de keuzemodule Shadowing ga je mensen in een specifieke omgeving volgen. Goed in kaart brengen wat mensen doen én waarom kan jou helpen om het leven van mensen te verbeteren. Lees meer...
    1/4
  • Module Design Research

    Service Design

    Tijdens deze module van 10 weken ga je aan de slag met het research gedeelte van het service design proces. Je gaat de behoeften, verhalen en verlangens van mensen ontdekken rondom een thema. Lees meer...
    1/2
  • Module Co-Creation

    Service Design

    Voor een service designer is het belangrijk om te weten waarom mensen doen zoals ze doen. Door samen met gebruikers nieuwe concepten te ontwikkelen help je ze met het uitdrukken van hun beleving, dromen en behoeften. Lees meer...
    1/3
  • Workshop Reframen

    Service Design

    In 7 stappen de vertaalslag maken van onderzoek naar ontwerprichting. Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor studenten die meedenken over oplossingen voor complexe vraagstukken, innovatie- en veranderingstrajecten. Lees meer...
    1/5

Service design proces

In deze module ga je als een service designer co-creëren met gebruikers. Het is belangrijk om te weten waarom mensen doen zoals ze doen. Door samen met gebruikers nieuwe concepten te ontwikkelen help je ze om uitdrukking tegeven aan  hun beleving, dromen en behoeften. Je bent regisseur van het proces en ontwerpt met mensen.

Binnenkort volgt hier meer informatie over deze module.


RESULTATEN

- Je krijgt handvatten voor het organiseren en leiden van co-creatie sessie(s).
- Je leert een ‘wicked-problem’ te herkennen door samen met mensen te ontwerpen.
- Je ontdekt hoe je de ervaringen van deelnemers kunt omzetten in inzichten en deze kunt inzetten voor nieuwe ontwerpoplossingen.
- Je leert hoe je resultaten overtuigend visueel kunt presenteren aan stakeholders.
- Je ontdekt hoe je met je eigen kwaliteiten een samenwerking naar een hoger niveau kunt tillen.